You are currently viewing نمایندگی آاگ در شریعتی قلهک AEG
تعمیر ماشین لباسشویی آاگ

نمایندگی آاگ در شریعتی قلهک AEG

نمایندگی آاگ شریعتی

نمایندگی آاگ شریعتی

شرکت آاگ یا aeg یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده لوازم خانگی در دنیا است که در کشور آلمان حضور دارد. البته باید بدانید که این شرکت در زمینه تولید انواع ابزارهای الکتریکی تبحر خاصی دارد. به دلیل کیفیت بسیار بالایی که ماشین لباسشویی این شرکت دارد در بازار داخلی کشورمان مورد استقبال قرار گرفته است. این ماشین ها علاوه بر کیفیتی که دارند دارای ظاهری بسیار زیبا هستند و برای استفاده در منزل مناسب هستند. در این ماشین ها امکانات و قطعات بسیار زیادی به کار رفته است. علی رغم باکیفیت بودن گاهی اوقات ممکن است برای آن ها مشکلاتی به وجود بیاید. در این صورت باید تعمیر لباسشویی آاگ انجام شود. اگر می خواهید با نحوه تعمیر این دستگاه و ایراد هایی که برای آن پیش می آید آشنا شوید حتماً ادامه این مطلب را دنبال کنید.

ریست کردن ماشین لباسشویی آاگ

ماشین های لباسشویی آاگ جز پر استفاده ترین ماشین ها در بازار داخلی هستند. گاهی اوقات برای این لباسشویی ها مشکلاتی پیش می آید و یا با اروررهای مختلفی مواجه می شوند. در این صورت معمولاً دستگاه از کار می افتد و کار نمی کند. برای رفع این ارورها می توانید ماشین را ریست کنید.

در واقع ماشین لباسشویی آاگ هم به مانند بسیاری از دستگاه های دیگر با ریست کردن به تنظیمات کارخانه بر می گردد.  در صورتی که این دستگاه مشکل سخت افزاری نداشته باشد ایراد آن با ریست کردن بر طرف خواهد شد.

به طور کلی ممکن است ایراد های مختلفی برای این دستگاه به وجود بیاید که با ریست کردن آن می توانید این مشکلات را بر طرف کنید. در زیر به این مشکلات اشاره می کنیم:

  • خاموش شدن بعد از نوسان برق
  • کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی آاگ
  • کارنکردن ماشین در حالی که ورودی آب و شیلنگ تخلیه مشکلی ندارند.
  • نچرخیدن دیگ ماشین در صورت نداشتن مشکل سخت افزاری
  • توقف ماشین در میانه سیکل و عدم کارکرد مجدد

برای ریست کردن برخی از دستگاه ها کافی است تا دکمه هایی را بر روی برخی از تنظیمات معین قرار دهید تا این عمل انجام شود. همچنین در برخی دیگر از ماشین های لباسشویی آاگ کافی است تا دکمه های شروع، مکث و توقف را به مدت پنج ثانیه نگهدارید تا عمل ریست شدن با موفقیت انجام شود.

پس از ریست شدن هیچ خطایی نباید بر روی نمایشگر دستگاه مشاهده شود در غیر این صورت ممکن است با مشکلات سخت افزاری رو به رو باشیم.

تعمیرات aeg

به طور کلی ممکن است مشکلات مختلفی برای ماشین لباس شویی آاگ به وجود بیاید. در زیر لیست برخی از مشکلات به وجود آمده برای لباسشویی را بیان می کنیم. در صورت به وجود آمدن این مشکلات باید تعمیرات aeg را در نمایندگی تعمیر لباسشویی آاگ انجام دهید تا این کار به بهترین نحو ممکن انجام شود.

  1. ایجاد صدای بسیار بلند یا لرزش بیش از حد در دور خشک کن ماشین لباسشویی
  2. مشکل در وارد شدن آب به درون دستگاه
  3. تخلیه نکردن آب پس از شست و شوی لباس ها
  4. متوقف شدن ماشین در حین شستن لباس ها
  5. بوی بد پس از اتمام شست و شوی
  6. عدم عملکرد صحیح در شست و شوی لباس ها

تایمر ماشین لباسشویی آاگ

ماشین لباسشویی آاگ دارای یک تایمر است. این قطعه یکی از مهمترین قطعات این دستگاه است. در صورتی که معیوب شود ممکن است دستگاه روشن نشود یا دیگ نچرخد. علاوه بر این در صورت معیوب بودن این قطعه ممکن است در هنگام کار کردن ارور های مختلفی بر روی صفحه نمایشگر ظاهر شوند.

تایمر ماشین لباسشویی آاگ کاربرد های مختلفی دارد. این قطعه وظیفه دارد تا برنامه شست و شو را تعیین کند و یا باعث تغییر دستورات خواهد شد. هر گونه اتصالی، کثیفی پلاتین و یا نوسانات برق می توانند آسیب جدی به این قطعه وارد کنند.

مزایا و معایب ماشین لباسشویی آاگ

همان گونه که بیان کردیم این دستگاه دارای کیفیت بسیار بالایی است. با این وجود به مانند تمام محصولات دنیا دارای مزایا و معایبی است که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

مزایا

  • این ماشین دارای ظاهری بسیار زیبا است و مناسب برای دکوراسیون داخلی منازل است.
  • دارای قطعات باکیفیتی است به همین دلیل عمر طولانی خواهد داشت.
  • از برترین و جدیدترین فناوری های روز دنیا برای تولید این ماشین ها استفاده شده است.
  • این لباسشویی قادر است به صورت همزمان از آب گرم و آب سرد استفاده کند. این موضوع باعث می شود تا آسیبی به پارچه و لباس وارد نشود.
  • این محصول از چند برنامه برای شست و شو به صورت همزمان استفاده می کند.

معایب

  • معمولاً این لباسشویی ها باید به صورت سالانه سرویس شوند.
  • این محصولات به دلیل کیفیت بالایی که دارند دارای قیمت بالایی هم هستند.
  • معمولاً خدمات پس از فروش برای آن ها در نظر گرفته نشده است.

هزینه تعمیرات ماشین لباسشویی آاگ

به طور کلی نمی توان هزینه تعمیرات ماشین لباسشویی آاگ را به صورت دقیق بیان کرد. در برخی از موارد ممکن است ایراد از نظر شما کوچک باشد اما در واقع مشکل جدی برای برخی از قطعات دستگاه به وجود آمده باشد.

 از طرف دیگر ممکن است که ایراد به وجود آمده در دستگاه کوچک باشد در این صورت باید سریعاً نسبت به رفع آن اقدام کنید. در صورتی که یک ایراد حتی کوچک در دستگاه رفع نشود ممکن است باعث آسیب رسیدن به سایر قطعات شود.

برای تعمیر و برآورد هزینه باید ماشین لباسشویی شما به طور کامل عیب یابی شود. این کار باید توسط دپارتمان های تعمیر و یا نمایندگی رسمی آاگ انجام شود تا ایراد به خوبی مشخص شود. به یاد داشته باشید اگر عیب یابی به درستی انجام شود تعمیر ماشین به راحتی انجام خواهد شد.

تعمیر لباسشویی آاگ در شریعتی

همان گونه که بیان کردیم این ماشین ها دارای کیفیت بسیار خوبی هستند و معمولاً کمتر معیوب می شوند اما به هر حال هر دستگاهی ممکن است آسیب ببیند. همان گونه که احتمالاً خود شما می دانید ماشین های لباسشویی و به طور کلی دستگاه های امروزی دارای مدارها و پیچیدگی های بسیار زیادی هستند. این موضوع باعث شده است تا برای تعمیر این دستگاه ها نیاز به افراد متخصص و حرفه ای باشد.

نمایندگی لباسشویی آاگ در تهران دپارتمان های تعمیر تخصصی و مراکزی دارد که شما می توانید با مراجعه به آن ها خیال خودتان را از بابت تعمیر لباسشویی خود راحت کنید. پیدا کردن تعمیر کار مطمئن حتی در شهر بزرگ تهران هم کار راحتی نیست.

یکی از بهترین مراکزی که سال ها است در زمینه تعمیرات این نوع ماشین لباسشویی فعالیت دارد مرکز تعمیرآل است. این مرکز به عنوان نمایندگی آاگ شریعتی توانایی تعمیر قطعات را دارد و در صورت نیاز از قطعات اورجینال جدید به جای قطعات قدیمی هم استفاده خواهد کرد.

تعمیر ماشین لباسشویی aeg قدیمی در شریعتی

شرکت آاگ همواره سعی می کند وسایلی را تولید کند که از جدیدترین امکانات روز دنیا استفاده کرده باشند. به همین دلیل برخی از مدل های قدیمی تر لباسشویی aeg وجود دارند که تفاوت هایی با مدل های جدیدتر دارند. هر مرکز تعمیری قادر نیست تا این لباسشویی ها را عیب یابی کند زیرا معمولاً دارای سیستمی متفاوت تر با انواع جدید هستند. برخی از دپارتمان های تعمیر تخصصی به مانند نمایندگی آاگ شریعتی قادر هستند تا این ماشین های قدیمی را به خوبی تعمیر کند. مرکز تعمیرآل قادر است تا این دستگاه های قدیمی را به خوبی عیب یابی و تعمیر کند.

سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی آاگ

همان گونه که بیان کردیم این دستگاه دارای کیفیت بسیار بالایی است اما باید به صورت دوره ای سرویس شود و در صورت نیاز گاهی اوقات تعمیر شود. بهترین سرویسکاران ماشین لباس شویی آاگ باید دارای ابزارهای استاندارد باشند تا بتوانند در کمترین زمان این محصولات را تعمیر کنند.

 علاوه بر این باید از متخصصان و مهندسان کارآمد استفاده کنند تا به راحتی آن را سرویس کنند. سرویسکاران مختلفی در تهران وجود دارند که یکی از بهترین آن ها مرکز تخصصی تعمیرآل است.

شما باید در نگهداری از این ماشین ها کوشا باشید. حتما آن را در جای تراز قرار دهید و توجه داشته باشید که درب لباسشویی را به آرامی باز و بسته کنید. حتماً به صورت دوره ای فیلتر آن را چک کنید و بعد از هر بار شستن لباس ها مدتی درب آن را باز بگذارید تا خشک شود تا دچار زنگ زدگی نشود.

حتماً هر چند وقت یکبار جای پودر آن را خارج کنید و آن را تمیز کنید. به صورت دوره ای باید عمل جرم گیر دستگاه را با روش های مختلف انجام دهید. حتماً دقت داشته باشید به همراه لباس ها اشیا فلزی وجود نداشته باشد علاوه بر این همواره به اندازه ظرفیت آن لباس ها را شست و شو دهید. دقت داشته باشید که از پودرهای باکیفیت ماشینی استفاده کنید و به اندازه لازم آن را در جای پودری بریزید.

برق داشتن بدنه لباسشویی آاگ

یکی از مشکلات جدی، برق داشتن بدنه لباسشویی آاگ است. این ماشین ها به دلیل این که با آب و برق کار می کنند ممکن است با این مشکل رو به رو شوند. در صورتی که این مشکل رفع نشود حتی ممکن است خطرات جانی هم برای افراد به همراه داشته باشد.

به طور کلی موارد مختلفی وجود دارند که ممکن است باعث ایجاد این مشکل شوند. در زیر این موارد را نام می بریم:

  • مهمترین عاملی که می تواند باعث بروز این مشکل شود نشتی آب در دستگاه است. در صورت به وجود آمدن این مشکل، آب و برق با هم تداخل پیدا می کنند و باعث بروز این مشکل می شوند.
  • سیستم برق کشی ماشین لباسشویی aeg به گونه ای است که دارای گراند است. این گراند باید به لوله فلزی و یا فاضلاب اتصال پیدا کند. در صورتی که به اشتباه به لوله آب متصل شود باعث بروز این مشکل خواهد شد.
  • هر گونه خرابی در هیتر و المنت می تواند باعث ورود برق به بدنه دستگاه شود.
  • معمولاً در طی زمان و یا به علت های مختلف دیگر سیم ها و روکش های برق دستگاه معیوب می شوند. در این صورت برق به بدنه ماشین سرایت می کند.
  • در صورت ایراد در دوشاخه دستگاه و یا پریز برق این مشکل می تواند ایجاد شود.
  • جرقه زدن موتور این دستگاه می تواند باعث بروز این مشکل شود.
  • هر گونه عیب و ایراد و یا نیم سوز شدن موتور لباسشویی آاگ می تواند باعث ورود برق به بدنه ماشین شود.

البته دلایل بسیار بیشتری وجود دارند. به عنوان مثال خیس بودن زیر ماشین، اتصالی پیدا کردن سیم پیچ های داخلی، اتصالی پیدا کردن خازن ها و … می توانند باعث ایجاد این مشکل شوند. در صورت ایجاد این مشکل بهتر است با نمایندگی تعمیر لباسشویی آاگ تماس بگیرید.

لباسشویی آاگ صدا می دهد؟

دلایل مختلفی وجود دارد که می توانند منجر به ایجاد صدای ناهنجار در دستگاه شوند. مهمترین مشکل مربوط به دیگ آاگ است. هر گونه ایراد در بلبرینگ و یا معیوب شدن شفت دیگ می تواند باعث بروز صداهای ناهنجار در دستگاه شوند.

ایراد در سمت موتور هم می تواند باعث بروز این صدا ها شود. اگر بلبرینگ موتور آسیب ببیند و یا در شفت آن زاویه به وجود بیاید و آسیب ببیند ممکن است صداهای ناهنجاری تولید شود. علاوه بر این نیم سوز شدن و عدم عملکرد صحیح موتور هم می تواند باعث ایجاد این صداها شود.

ماشین های لباسشویی هم به مانند بسیاری از دستگاه های دیگر دارای کمک فنر هستند. در صورتی که کمک فنر ها آسیب ببینند دیگ به کابین لباسشویی برخورد می کند و این عامل باعث می شود تا صداهای ناهنجاری از سمت دستگاه شنیده شود.

برخی از مواقع دستگاه در هنگام کار صدا ندارد. بیشتر صدای تولیدی در زمان شروع به کار و یا در زمان تخلیه است. در این صورت به احتمال بسیار زیاد پمپ آب معیوب شده است و حتماً باید تعویض شود.

حتماً دقت داشته باشید که لباسشویی شما به خوبی تراز شده باشد. در صورتی که تراز نشده باشد به شدت به لرزه در خواهد آمد. همچنین برخی از موارد مختلف دیگر به مانند وجود داشتن قطعات فلزی درون لباس ها، معیوب بودن تسمه، شل بودن برخی از پیچ ها و … می توانند باعث ایجاد صدا در این محصول آلمانی شوند.

ارورهای لباسشویی آاگ

به طور کلی ارورهای بسیار زیادی برای ماشین لباسشویی aeg بر روی صفحه نمایشگر آن به وجود می‌آید. در ادامه لیست برخی از این ارورها را برای شما بیان می کنیم:

  • E10: این خطا خبر می دهد که آب ورودی به لباسشویی دچار مشکل شده است.
  • E20: این مورد نشان می دهد که آب به خوبی از دیگ به سمت فاضلاب تخلیه نمی شود.
  • E22: این مشکل نشان می دهد که  دیگ لباسشویی پر از آب شده است.
  • E23: این کد خطا نشان می دهد که عمل تخلیه توسط پمپ تخلیه به خوبی انجام نمی شود.
  • E30 یا EF0: این کد خطاها مربوط به وجود مشکل در کف دستگاه می باشد. یکی از دلایل بروز این کد خطا می تواند نشتی آب در کف دستگاه باشد.
  • E40: درب دستگاه باید به خوبی بسته شود تا بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. در صورت بسته نشدن و یا ایراد در برخی از قطعات درب این کد نمایان می شود.
  • E50: از مهمترین ارورهای لباسشویی آاگ می توان به این کد خطا اشاره کرد. در این صورت برد اینورتر موتور آن معیوب شده است. به دلیل معیوب شدن برد معمولاً دیگ و موتور به خوبی کار نمی کنند و از کار می افتند.
  • E60: در صورتی که آب لباسشویی توسط هیتر و یا المنت به خوبی گرم نشود این خطا نمایش داده می شود.
  • E80: این محصولات دارای یک برد هستند که به عنوان مغز دستگاه عمل می کند. در صورتی که برد نیم سوز و یا سوخته شود این کد نمایش داده خواهد شد.
  • E90: این خطا هم مربوط به برد دستگاه است. این خطا نشان می دهد که برد خوابیده است و قادر نیست به درستی اطلاعات را دریافت و یا ارسال کند. در صورت بروز این مشکل حتماً باید به نمایندگی رسمی آاگ مراجعه کنید تا این مشکل رفع شود.

البته ارورهای بسیار بیشتری وجود دارد که ما در اینجا تنها به برخی از مهمترین های آن ها اشاره کردیم.

سؤالات متداول (FAQ)

چرا با زدن دکمه تایمر چراغ آن روشن نمی شود و لباسشویی آاگ کار نمی کند؟

دلایل مختلفی همچون ایراد در اتصالات برق، ایراد در کلید قطع و وصل، ایراد در کابل رابط به ترمینال و معیوب بودن میکروسوئیچ می تواند باعث بروز این مشکل شود.

چرا دستگاه برق دارد ولی کار نمی کند؟

هر گونه ایراد در موتور تایمر و یا چرخ دنده ها می تواند باعث بروز این مشکل شود. در صورت سوختن موتور، باید آن را تعویض کنید.

علت ورود آب به مخزن در صورتی که ماشین خاموش است چیست؟

مهمترین دلیل این مشکل ایراد در شیر الکتریکی است.

چرا لباسشویی آاگ نشتی دارد؟

دلایلی همچون سوراخ بودن مخزن، معیوب بودن لاستیک دور درب، معیوب بودن لوله خرطومی پمپ، معیوب بودن پمپ یا کاسه نمد ماشین و یا هر گونه ایراد در اتصالات دیگر می تواند باعث بروز این مشکل شود.

نتیجه گیری

لباسشویی های aeg از محبوب ترین ماشین هایی هستند که در بازار وجود دارند. متأسفانه افراد زیادی هستند که با نام نمایندگی لباسشویی آاگ در تهران اقدام به تعمیر این لباسشویی ها می کنند. این برند از ماشین هیچگونه نمایندگی رسمی در کشور ندارد و تنها تیم تعمیرآل به عنوان یک دپارتمان تعمیر تخصصی قادر است تا تعمیرات را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. شما می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید. در صورت داشتن هر گونه سؤال هم می توانید کامنت های خود را در زیر درج کنید.

۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...