You are currently viewing نحوه کار با مایکروفر
نحوه کار کردن با مایکروفر

نحوه کار با مایکروفر

ما در این مقاله به شما چگونگی نحوه کار با مایکروفر (How to work with a microwave) را آموزش می‌دهیم .امروزه این وسیله کاربردی در تمامی خانه ها به کار برده میشود و کاربرد های زیادی دارد. استفاده درست از این وسیله بسیار مهم است که ما ان را بررسی کرده ایم و شما میتوانید با مطالعه این مقاله عملکردی مناسب از دستگاه خود دریافت نماید .

نحوه کار کردن با مایکروفر
نحوه کار با مایکروفر

مایکروفر چگونه کار میکند

مایکروفر دستگاهی است که در داخل آن ، یک ژنراتور مایکروفر به نام مگنترون وجود دارد. وقتی شروع به پخت و پز می کنید، مگنترون برق را از پریز برق می گیرد و آن را به امواج رادیویی پرقدرت ۱۲ سانتی متری (۴.۷ اینچی) تبدیل می کند. مگنترون این امواج را از طریق کانالی به نام راهنمای موج به داخل محفظه غذا وارد میکند. غذا روی یک صفحه گردان قرار می گیرد و به آرامی دور می چرخد ​​تا مایکروفر آن را به طور یکنواخت بپزد.

کار کرد امواج مایکروفر

امواج مایکروفر از دیواره‌های فلزی بازتابنده محفظه غذا به عقب و جلو پرتاب می‌شوند، درست مانند پرتاب نور از روی آینه می‌باشد. وقتی مایکروفرها به خود غذا می رسند، به سادگی از بین نمی روند. همانطور که امواج رادیویی می توانند به داخل غذا نفوذ می کنند. همانطور که آنها از طریق آن حرکت می کنند، مولکول های داخل آن را با سرعت بیشتری به ارتعاش در می آورند و این نحوه کار با مایکروفر می‌باشد.

نحوه کار کردن با مایکروفر
نحوه کار با مایکروفر

نکات ایمنی هنگام استفاده از مایکروفر

در این قسمت با ما همراه باشید تا نکات ایمنی هنگام استفاده از “نحوه کار با مایکروفر” را مطالعه کنید تا مشکلی هنگام استفاده از این دستگاه برایتان پیش نیاید.

  • از ظروف قابل استفاده در مایکروفر استفاده کنید. از ظروف آشپزی که مخصوص استفاده در مایکروفر ساخته شده اند استفاده کنید. به طور کلی، نباید از تابه های فلزی یا فویل آلومینیومی استفاده کنید زیرا امواج مایکروویو از آنها منعکس می شود و باعث می شود غذا به طور یکنواخت پخته شود و احتمالاً به فر آسیب می رساند. و نباید از برخی ظروف پلاستیکی استفاده کنید زیرا غذای گرم شده باعث آب شدن آنها می شود کار با مایکروفر آسان است.
  • از آب بسیار گرم خودداری کنید. “فوق العاده گرم” به این معنی است که آب بیش از دمای جوش خود گرم می شود، بدون علائم جوشیدن. اگر از مایکروفر برای گرم کردن آب در فنجان تمیز بیش از دمای جوش استفاده می کنید، یک اختلال یا حرکت جزئی ممکن است باعث شود که آب به شدت در ظرف منفجر شود.
  • از مایکروفر هایی که به نظر می رسد درب آن باز است کار می کنند استفاده نکنید. وقتی درب باز است، دستگاه روشن می مانند و کار می کنند. توصیه می کنیم که در صورت بروز این اتفاق، فوراً استفاده از مایکروفر را متوقف کنید.

افزودن موادی مانند قهوه فوری یا شکر به آب قبل از گرم کردن، خطر فوران آب داغ را تا حد زیادی کاهش می دهد.

سوالات متداول ( FAQ )

چه مواد غذایی را داخل مایکروفر قرار ندهیم؟

پلاستیک یکبار مصرف؛ ظروف بیرون‌ بر؛ فلفل تند خام، تخم مرغ، هر چیزی با فلز یا فولاد ضد زنگ و کاغذ آلومینیوم.

آیا اشعه سرطان زاست ؟

اگه از ماکروفر به درستی استفاده شود هیچ گونه خطری ندارد . چون اشعه ماکروفر در فضا پخش میشود

علت دیر گرم کردن ماکروفر چیست؟

خرابی لامپ مگنتران . اشکال در برد الکترونیکی . خرابی ترانس هایی ولتاژ . اشکال در میکروسوئیچ در

نتیجه گیری

تجربیات، سوالات و انتقادات و پیشنهادات خود را در انتهای این مقاله با ما در میان بگذارید تا دیگر هیچ سوال بدون پاسخی در رابطه نحوه کار با مایکروفر در ذهن شما عزیزان نباشد با ما تماس بگیرید.

🤔 چرا مستقیم از خودشون نپرسم؟!

سوالات و ابهامات خود را برای ما کامنت کنید تا به سرعت از کارشناسان تعمیرآل پاسخ و راه حل سوال خود را دریافت کنید.

۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (No Ratings Yet)
Loading...