You are currently viewing پولی لباسشویی
پولی لباسشویی

پولی لباسشویی

بررسی پولی لباسشویی (fuley washing machine)در سایت تعمیراتی تعمیر آل.

همانطور که می دانید لباسشویی یک وسیله بسیار کاربردی است که در همه خانه ها برای شستن لباس ها مورد استفاده مصرف کنندگان خود قرار می گیرد. بهتر است بدانید که لباسشویی ها از قطعات زیاد و پیچیده تشکیل شده اند که هر کدام وظیفه بسیار مهمی را در عملکرد صحیح دستگاه دارند.

CTA

به طوری که اگر هر یک از قطعات داخلی لباسشویی شما به هر دلیلی خراب شود ممکن است در عملکرد لباسشویی اختلال وارد شود و در نتیجه لباسشویی نمی تواند برنامه شستشو را به درستی اجرا کند. لباسشویی ها برنامه های شستشوی و مدل های مختلفی دارند که می توانید بسته به نیاز و هزینه خود آنها را خریداری و نصب نمایید.

پولی لباسشویی
پولی لباسشویی

یکی از مهمترین قطعات داخلی لباسشویی پولی لباسشویی می باشد که به آن فولی لباسشویی هم می گویند. اگر به هر دلیلی این قطعه مهم در ماشین لباسشویی شما خراب شود به احتمال فراوان ماشین لباسشویی از کار می‌افتد و به درستی کار نمی کند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که این قطعه چه کاربردی در ماشین لباسشویی ها دارد و همچنین چه وظیفه ای را دارد.

مطالب پیشنهادی:آشنایی با پمپ لباسشویی

پولی لباسشویی
پولی لباسشویی

در پاسخ به این سوال باید گفت که فولی ماشین لباسشویی معمولاً یک قطعه های گرد و دایره ای شکل می باشد که در ابعاد و اندازه های مختلف وجود دارد. علاوه بر آن جالب است بدانید که تسمه ماشین لباسشویی شما بر روی این قطعه قرار می‌گیرد. باید افزود که در ماشین های لباسشویی دو نوع پولی وجود دارد که یکی از آنها به موتور دستگاه شما و دیگری به دیگ ماشین لباسشویی شما متصل شده است.

جالب است بدانید که حرکت فولی لباسشویی باعث می شود که تسمه حرکت کند و در نتیجه نیروی موتور ماشین لباسشویی شما به دیگ دستگاه شما منتقل می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر پولی لباسشویی به هر دلیلی دچار خرابی و مشکل شود ممکن است باعث شود که هیچ نیرویی محرکی توسط تسمه از موتور به دیگ انتقال پیدا نکند.

و در نتیجه باعث میشود که دیگ ماشین لباسشویی شما نچرخد. و علاوه بر آن همان طور که می دانید اگر دیگ لباسشویی حرکت نکند باعث می شود که در عملکرد کلی دستگاه اختلال وارد شود و لباسشویی از کار می‌افتد. در ادامه به نحوه تعویض و باز کردن این قطعه اشاره خواهیم کرد‌.

CTA
پولی لباسشویی

تعویض پولی ماشین لباسشویی

در مطلب قبلی متوجه آن شدید که پولی لباسشویی یکی از مهمترین قطعات داخلی این دستگاه محسوب می شود و وظیفه بسیار مهم و حساسی را دارد. این نکته را باید در نظر داشته باشید که زمانی که فولی لباسشویی خراب شود حتماً باید در کوتاه ترین زمان نسبت به تعویض آن اقدام کنید. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید چه زمانی باید پولی ماشین لباسشویی را تعویض کرد.

در پاسخ به این سوال باید گفت که باید زمانی که پولی ماشین لباسشویی شما آسیب دیده باشد و مانع چرخش درست دیگ شود شما باید نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید. بستر نتیجه اگر بعد از روشن کردن ماشین لباسشویی خود متوجه شدید که دیگ ماشین لباسشویی نمی چرخد ممکن است پولی آن خراب شده باشد که حتماً باید در این مواقع تعویض کنید. علاوه بر آن ممکن است این قطعه پس از گذشت سال ها استفاده می شود و آسیب دیده باشد که معمولاً این مشکل برای لباسشویی های قدیمی رخ می دهد.

پولی لباسشویی
پولی لباسشویی

پیشنهاد کارشناسان و تکنسین های این مجموعه این است که در دوره های معین و مشخص نسبت به سرویس لباسشویی خود اقدام کنید و قطعات خراب را تعویض کنید تا ماشین لباسشویی به درستی کار کند. زیرا پس از سالها استفاده مداوم از لباسشویی ممکن است قطعات آن فرسوده شود و فولی ماشین لباسشویی جزو قطعاتی است که در کوتاهترین زمان فرسوده می شود و حتماً باید تعویض شود.

علاوه بر آن این نکته را در نظر داشته باشید که معمولاً زمانی که فولی لباسشویی شما خراب میشود صدای غیر طبیعی تولید می‌شود که می‌توان نتیجه گرفت که این قطعه خراب شده است.

خرید آنلاین و قیمت پولی لباسشویی

زمانی که فولی ماشین لباسشویی شما خراب شد و قصد به تعویض آن را داشتید باید این نکته را در نظر داشته باشید که حتماً باید این قطعه را از نمایندگی مجاز ماشین لباسشویی خود خریداری نمایید تا بتوانید قطعه فابریک و اصلی را جایگزین نسخه خراب کنید. پولی شرکتی قطعه ای است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و معمولاً این قطعه عمر بسیار زیادی دارد و اصل و فابریک همان شرکت میباشد.

اما اگر از قطعات غیر اورجینال و فیک استفاده کنید ممکن است به لباسشویی شما آسیب بسیار جدی وارد شود در نتیجه پولی لباسشویی در کوتاه‌ترین زمان ممکن خراب میشود. پس همیشه این قطعه را از مراکز مطمئن خریداری نمایید.

اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که قیمت فولی ماشین لباسشویی چه مقدار است و چه هزینه هایی دارد. در پاسخ به این سوال باید گفت که نوع و مدل ماشین لباسشویی شما در قیمت گذاری این قطعه دخیل است. زیرا اگر ماشین لباسشویی شما تولید خارج از کشور باشد ممکن است هزینه بسیار زیادی داشته باشد.

پولی لباسشویی
پولی لباسشویی

برای مثال ماشین لباسشویی های ال جی و سامسونگ که خارجی هستند قیمت قطعات آنها به دلیل نرخ تورم بالا است و در نتیجه قیمت پولی معمولاً زیاد است. به طور کلی این قطعه از ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۷۰۰ هزار تومان هم می رسد.

اما ماشین لباسشویی های ایرانی چون قطعات آنها در کشور ایران تولید می شوند قیمت پایین تری دارند و میتوانید با قیمت پایین لوازم یدکی آنها را خریداری نمایید. علاوه بر آن بهتر است بدانید که دوقلو بودن ماشین لباسشویی شما در قیمت گذاری پولی لباسشویی تاثیر گذار است. در ادامه به باز کردن پولی ماشین لباسشویی اشاره خواهیم کرد.

پولی لباسشویی
پولی لباسشویی

باز کردن پولی ماشین لباسشویی

اگر خودتان تصمیم به تعویض پولی ماشین لباسشویی را گرفته اید باید مراحل زیر را برای باز کردن این قطعه دنبال کنید تا به راحتی بتوانید آن را از لباسشویی جدا کنید.

برای انجام دادن این کار ابتدا باید یک وسیله و یک شی مانند پیچ گوشتی را در بین پره‌های فولی ماشین لباسشویی قرار دهید. قرار دادن این وسیله برای این است که زمانی که می‌خواهید پیچ این قطعه را باز کنید پولی به هیچ عنوان حرکت نکند.

پس از انجام دادن این کار پی چرا به طور آرام بچرخانید که این پیچ در خلاف گردش عقربه های ساعت باز میشود.

بعد از گذشتن از این مرحله و بعد از باز کردن پیچ شما باید این قطعه را از شفت خود جدا کنید و واشری که در قسمت زیرین پیچ آن قرار گرفته است را باید به طور کامل بیرون بیاورید.

بعد از جداسازی کامل پیچ و واشر شما باید پولی را از شفت خود جدا کنید.

بعد از انجام مراحل فوق نوبت به جداسازی تسمه ماشین لباسشویی از روی این قطعه می رسد. برای انجام دادن این کار شما باید قسمتی از تسمه ماشین لباسشویی خود را در دست خود بگیرید و به سمت جلو حرکت دهید. و بعد از انجام دادن این کار تسمه و پولی را در جهت خلاف گردش ساعت حرکت دهید و در نهایت بچرخانید.

این کار را تا زمانی انجام دهید تا تسمه شل شود و سپس بعد از انجام دادن آن تسمه را میتوانید از روی فولی لباسشویی بردارید.

پولی لباسشویی
پولی لباسشویی

تعمیرآل

شرکت تعمیراتی تعمیرآل

شرکت تعمیراتی تعمیرآل با سالها تجربه کاری موفق و درخشان در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی حاضر به تعمیر انواع خرابی ها در ماشین های لباسشویی در تمامی انواع و مدل های آن می باشد. اگر شما از ماشین لباسشویی های خارجی و یا ایرانی در منزل خود استفاده می کنید و متوجه آن شدید که دستگاه شما به درستی کار نمی کند

میتوانید برای تعمیر آن تکنسین های ما را باخبر کنید. تمامی تعمیرکاران این مجموعه دوره های لازم و پیشرفته تعمیر لباسشویی را گذرانده‌اند و می توانند به راحتی هر نام شکلی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع نمایند.

کافی است با شماره های ثبت شده در سایت تماس بگیرید تا بهترین تکنسین های متخصص به محل مورد نظر شما در سراسر تهران اعزام شود.


سوالات متداول (FAQ)

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی؟

می‌تواند سیستم برق کشی خراب باشد، برد دستگاه یا موتور دستگاه خراب باشد.

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی؟

قابل ذکر است در این موارد پمپ تخلیه دستگاه مشکل دارد.

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از قطعات الکتریکی مانند خازن پارازیت گیر دارای نشت برق است .
سیم کشی خراب است .
سیم ارت به دستگاه وصل نیست .
لولای در شکسته است .
در ماشین لباسشویی، از قسمت لولا تنظیم نیست .

صدای زیاد ماشین لباسشویی و علت لرزش ماشین لباسشویی

لباسها داخل آبکش یکنواخت توزیع نشده اند .
پیچ‌‌‌‌های حمل و نقل باز نشده است .
بست پیچ‌‌‌‌های حمل و نقل شل شده است .

نتیجه گیری

در این مطلب به طور کامل به پولی لباسشویی و نحوه تعویض و قیمت آن اشاره شد. اگر نتوانستید مشکل این قطعه را حل کنید می توانید با شماره های ثبت شده تماس حاصل فرمایید. علاوه بر آن شما عزیزان می توانید سوالات خود را در کامنت همین مقاله از ما بپرسید تا به آنها رسیدگی شود.

🤔 چرا مستقیم از خودشون نپرسم؟!

سوالات و ابهامات خود را برای ما کامنت کنید تا به سرعت از کارشناسان تعمیرآل پاسخ و راه حل سوال خود را دریافت کنید.

۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...