You are currently viewing ترموستات لباسشویی چیست؟
ترموستات لباسشویی چیست؟

ترموستات لباسشویی چیست؟

بررسی ترموستات لباسشویی(washing machine thermostat) در سایت تعمیراتی تعمیرآل.

 همانطور که می دانید لباسشویی یکی از مهمترین و پرمصرف ترین لوازم خانگی موجود می باشد که ترموستات لباسشویی در مصرف برق کمک می کند . که در همه خانه ها وجود دارد. ماشین لباسشویی با برنامه های شستشوی متنوع و گوناگون می تواند به راحتی تمامی لباس های شما را بشوید.

CTA

ترموستات لباسشویی

بهتر است بدانید که ماشین لباسشویی از قطعات زیاد و پیچیده تشکیل شده است که هر کدام وظیفه بسیار مهمی را در عملکرد صحیح دستگاه دارند. یکی از مهمترین قطعات ماشین لباسشویی ترموستات ماشین لباسشویی می باشد که جزو قطعات اصلی و مهم این دستگاه محسوب می شود.

ترموستات لباسشویی چیست؟
ترموستات لباسشویی چیست؟

ترموستات ماشین لباسشویی به زبان ساده قطعی است که جریان برق را به هیتر قطع و وصل میکند. و همچنین با توجه به زیاد و یا کم شدن درجه حرارت آب موجود آن را کنترل میکند. این نکته را در نظر داشته باشید که جریان مصرفی هیتر ماشین لباسشویی شما بالا است و ممکن است پی در پی خاموش شود و باعث میشود که پس از سالها استفاده ترموستات لباسشویی شما خراب شود.

در ادامه این مطالب می‌خواهیم درباره ترموستات لباسشویی مطالبی را به شما بگویم پس با ما همراه باشید.

CTA

ترموستات لباسشویی

نحوه تست ترموستات لباسشویی

همانطور که در مطلب قبلی اشاره شد ترموستات ماشین لباسشویی جزو قطعات اصلی این دستگاه محسوب می‌شود که وظیفه بسیار مهمی را دارد. چنانچه ترموستات لباسشویی شما به هر دلیل دچار خرابی و یا نقص فنی گردد ممکن است در عملکرد دستگاه اختلال وارد شود و شما را به دردسر می اندازد.

فرم درخواست تماس

معمولاً زمانی که ترموستات ماشین لباسشویی خراب می‌شود این دستگاه از کار می‌افتد و دیگر قادر به روشن شدن نخواهد بود و آب موجود در ماشین لباسشویی گرم نخواهد شد. زمانی که ترموستات دستگاه شما خراب شد حتماً یک متخصص حرفه ای در این زمینه را باخبر کنید.

برای تست کردن ترموستات لباسشویی پیشنهاد ما این است که ترموستات خراب را از ماشین لباسشویی خود جدا کنید و یک ترموستات اصل و فابریک جایگزین آن کنید. اگر متوجه آن شدید که مشکل ماشین لباسشویی شما حل شد می توان نتیجه گرفت که ترموستات قبلی خراب بوده است و باعث اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی شده است.

اما چنانچه بعد از تعویض ترموستات متوجه شدید که مشکل ماشین لباسشویی حل نشد ممکن است دیگر قطعات ماشین لباسشویی شما خراب شده باشند که باعث وقوع این خرابی میشود. در این مواقع حتماً یک متخصص حرفه ای در این زمینه را باخبر کنید تا مشکل ماشین لباسشویی شما حل شود.

ترموستات لباسشویی چیست؟
ترموستات لباسشویی چیست؟

مطالب پیشنهادی:تایمر ماشین لباسشویی

قیمت ترموستات لباسشویی سامسونگ

یکی از برند های معروف لباسشویی برند سامسونگ می باشد که با سالها تجربه کاری در زمینه تولید ماشین لباسشویی به یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی ماشین لباسشویی در دنیا تبدیل شده است.

ماشین لباسشویی سامسونگ به دلیل آنکه از خارج از کشور وارد ایران می‌شود ممکن است قیمت نسبتاً بالایی داشته باشد. اما به این نکته توجه کنید که این ماشین لباسشویی کیفیت بسیار بالایی دارد و تمامی مصرف کنندگان آن از عملکرد این دستگاه بسیار راضی هستند.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که پس از سالها استفاده مداوم از لباسشویی ممکن است دستگاه شما معیوب و خراب شود. یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی سامسونگ ترموستات آن می باشد که وظیفه بسیار مهمی را دارد و ممکن است پس از سالها استفاده بسوزد و خراب شود. زمانی که ترموستات ماشین لباسشویی شما خراب شد حتماً باید به فکر تعویض کردن آن باشید زیرا فقط با تعویض این قطعه مشکل شما حل می شود.

مطالب پیشنهادی:دیگ لباسشویی

اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که قیمت ترموستات ماشین لباسشویی سامسونگ چه مقدار است. در پاسخ به این سوال باید گفت چون که قطعات و لوازم یدکی ماشین لباسشویی سامسونگ از خارج کشور وارد می شوند به احتمال فراوان و به دلیل نرخ تورم ممکن است قیمت نسبتا بالایی داشته باشند. قیمت این قطعه در بازار ایران بین ۴۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان میباشد و بسته به نوع و مارک لباسشویی شما این قیمت متفاوت است.

وظیفه ترموستات لباسشویی

در مطالب قبلی به آن اشاره شد که ترموستات جزو مهمترین قطعات داخلی ماشین لباسشویی محسوب می شود و حتماً باید به آن رسیدگی شود اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که وظیفه ترموستات لباسشویی چیست.

در پاسخ به این سوال بهتر است بدانید زمانی که دمای آب موجود در ماشین لباسشویی شما به حد مجاز و مورد نظر خود می رسد ترموستات ماشین لباسشویی دستور قطع شدن جریان برق را خواهد داد.

زمانی که این دستور از طرف ترموستات صادر می شود شستشو توسط دمای تعیین شده انجام می شود. و اگر نیاز بر این بود که دما بیشتر شود ترموستات دستور به وصل شدن برق را می دهد و در نتیجه هیتر شروع به کار کردن میکند و آب موجود در لباسشویی گرم خواهد شد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر ترموستات معیوب شود تمامی روند گفته شده مثل خواهد شد و معمولاً روند شستشو به هم می‌ریزد و آب به درستی تنظیم نخواهد شد.

معمولاً در این مواقع آب موجود در لباسشویی بیش از اندازه داغ خواهد شد و ممکن است به لباس های حساس شما آسیب بسیار جدی وارد شود. معمولاً زمانی که ترموستات ماشین لباسشویی شما خراب می شود لباس های موجود در آن به دلیل برخورد با آب داغ چروک می شوند. همچنین به گفته کارشناسان و متخصصین شرکت تعمیراتی درستش میکنیم ممکن است با خرابی ترموستات اختلال در هیتر دستگاه به وجود آید و همچنین در این مواقع شما باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

ترموستات لباسشویی چیست؟
ترموستات لباسشویی چیست؟

مطالب پیشنهادی:آشنایی با پمپ لباسشویی

شرکت تعمیراتی تعمیر آل با سالها تجربه کاری موفق و درخشان در زمینه تعمیر لباسشویی حاضر به خدمت رسانی و ارائه خدمات به تمامی دارندگان ماشین لباسشویی می باشد. این شرکت با دارا بودن بهترین متخصصین و تکنسین ها گزینه مناسب برای سپردن ماشین لباسشویی می باشد و میتوانید با خیال آسوده تمامی خرابی های خود را به دست تکنسین های ما بسپارید.

پس از تماس شما و مشاوره رایگان بهترین متخصص و تکنسین به محل مورد نظر شما در سراسر تهران ارسال خواهد شد و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل لباسشویی شما در تمامی برندها و مارک ها حل خواهد شد.

ترموستات لباسشویی چیست؟
ترموستات لباسشویی چیست؟

تعمیر و تعویض ترموستات ماشین لباسشویی

زمانی که ترموستات ماشین لباسشویی شما به هر دلیلی خراب شد شما باید در کوتاه ترین زمان نسبت به تعمیر ترموستات لباسشویی اقدام کنید. معمولاً پس از بررسی کارشناسان به احتمال فراوان شما باید ترموستات دستگاه را تعویض کنید زیرا این قطعه عمر مفیدی دارد و با پایان عمر مفید آن ممکن است دیگر به خوبی کار نکند.

برای تعویض کردن ترموستات ماشین حتماً باید از یک متخصص حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید تا هیچ مشکلی برای ماشین لباسشویی شما به وجود نیاید. شما می توانید این کار را به متخصصین و تعمیرکاران حرفه ای شرکت تعمیرال بسپارید.


سوالات متداول (FAQ)

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی؟

می‌تواند سیستم برق کشی خراب باشد، برد دستگاه یا موتور دستگاه خراب باشد.

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی؟

احتمال دارد پروانه پمپ بر اثر پیچیدن نخ و کرک، گیر کرده است
فیلتر پمپ یا شیلنگ تخلیه مسدود است
الکترو پمپ خراب است
پمپ تخلیه خراب است و نیاز به تعمیر دارد.

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از قطعات الکتریکی مانند خازن پارازیت گیر دارای نشت برق است .
سیم کشی خراب است .
سیم ارت به دستگاه وصل نیست .

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل به وظیفه ترموستات لباسشویی اشاره شد و اگر متوجه آن نشده اید که ترموستات ماشین لباسشویی شما خراب شده است حتماً با ما در تماس باشید. علاوه بر آن شما عزیزان میتوانید تمامی سوالات خود را در کامنت همین مقاله منتشر کنید تا به آنها رسیدگی شود.

🤔 چرا مستقیم از خودشون نپرسم؟!

سوالات و ابهامات خود را برای ما کامنت کنید تا به سرعت از کارشناسان تعمیرآل پاسخ و راه حل سوال خود را دریافت کنید.

۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...